ІНТЕЛЕКТ,
ЩО САМОЗБАГАЧУЄТЬСЯ ДОСВІДОМ
Інтелéкт
об’єкта в реальному масштабі часу - це
інформаційний потенціал знань, осягнень,
інтерпретацій в допустимих межах орієнтування і
синхронізування таймерів, процедур, подій, реалізований на алгоритмічних здібностях, спеціальних
уміннях, управлінських навичках об’єкту, отриманий в результаті функціонування інформаційних
систем обробки інформації, самонавчання,
самопрактики, підвищення кваліфікації, проведення самоконтролю та експертизи. Одночасно інтелект розглядається як єдине ціле у вигляді дихотомії:
свідомості і пам’яті, або як сукупність
різнорідних елементів трійки: мислення, почуття, розуму людини. Інтелект отримує(аналогові
, дискретні і комбіновані сигнали) і одразу паралельно опрацьовує
усіма наявними процесорами різні види інформації:
- · текстову інформацію, а саме: випадкові цифри, букви, символи, тексти, формули, в книгах, журналах, листівках, альбомах, газетах, електронні тексти; і так далі;
- · аудіальну(слухову) інформацію, а саме: випадкове мовне повідомлення; голосні інтонаційні вибухи з вуличними шумами, тембр виконавців авторських пісень, звукові коливання музичних інструментів, голоси ведучих в радіоефірі, дзвінки смартфонів, звуки вітру; і так далі;
- · нюхову інформацію а саме: випадкові аромати в повітрі; запахи живих істот; і так далі;
- · смакову інформацію а саме: смачні страви, солоні страви; солодкі страви; гіркі страви; і так далі;
- · зорову інформацію а саме: випадкові жести, фото; картини; кіно, телебачення; і так далі;
- · тактильну інформацію, а саме: випадкові дотики до гумки, відчуття теплої води, відчуття холоду; і так далі;
- · нейронно-фізіологічну інформацію, а саме: тимчасове відчуття щастя; відчуття суму; постійне відчуття успіху і так далі;
Після отриманого досвіду обробки
інформації на відповідних процесорах інтелект переходить в інший функціональний стан.
Таким чином, інтелект об’єкту – це спеціальний рекурсивний
інтерпретатор, який відображає за певний часовий проміжок один із початкових просторів операторів в наступний
простір операторів, що вже має збагачений досвід.
Інтелект
має структуру, яка складається із сукупності окремих інформаційних та
матеріальних підсистем та рівнів опрацювання інформації. Інтелект не зможе повноцінно функціонувати без
таких підсистем:
1)матеріально-технічне
забезпечення(матеріальна база інтелекту);
2)енергетичне
забезпечення(джерело технології інтелекту);
3)математично-фізичне
забезпечення(ресурс та пам’ять інтелекту);
4)програмно-алгоритмічне
забезпечення(платформа та інтерфейс інтелекту);
5)інформаційне
забезпечення(база даних та потік даних інтелекту);
6)організаційне
забезпечення(менеджмент інтелекту з середовищем);
7)правове забезпечення(парадигма
використання інтелекту).
Інтелект
управляє, керує, координує своїми енергетичними станами та ресурсами; програмами
введення та виведення інформації; режимами
обробки інформації; різними інформаційними процесами: пошуку, сприйняття,
збирання, опрацювання, перетворення, формалізування, фільтрування, сортування, архівування, передавання, зберігання, кодування, шифрування, захищення; даними.
Отже,
маємо орієнтований інтелект - як динамічну
систему з рівнево-упорядкованими, збійно-випадковими, аварійно-мережовими явищами та межовими станами
у внутрішніх процесах, що взаємодіє із зовнішнім середовищем і коригує власні рішення
з метою самозбереження для подальшого існування в середовищі.
Будь-який
інтелект має рівні внутрішнього досвіду, а саме індексовані за рівнями попередні
інтелекти від нижчого до вищого:
1)1-евристичний;
2-емпіричний; 3-статистичний; 4-ймовірнісний;
2)А-інформаційний;
Б-формальний; В-стандартний;
Г-орієнтований;
3)
!-логічний; !!-лінгвістичний; !!!-релевантний; !!!!-філофософський;
4)?-динамічний;
??-статичний; ???-управлінський; ????-креативний;
5)#-cиловий; ##-тактичний; ###-оперативний; ####-стратегічний;
6)$-топологічний; $$-прагматичний; $$$-парадигмальний; $$$$-цивілізаційний;
7)
*-універсальний; ** -нейронний; ***-квантовий; ****- кварковий;
За
принципом позначення маркованих чисел можна
вказати
стан(зріз) інтелекту на кожному циклі збагачення досвіду. Наприклад, марковане число
2:В:!!!:???:####:$$:*
означає,
що збагачений інтелект за один цикл змінював такі сім рівнів:
- символ "2" - означає, що використано емпіричний інтелект з 1-го рівня,
- символ "В" - означає, що використано стандартний інтелект з 2-го рівня,
- символ "!!!" - означає, що використано релевантний інтелект з 3-го рівня,
- символ "???" - означає, що використано управлінський інтелект з 4-го рівня,
- символ "####" - означає, що використано стратегічний інтелект з 5-го рівня,
- символ "$$" - означає, що використано прагматичний інтелект з 6-го рівня,
- символ "*" - означає, що використано універсальний інтелект з 6-го рівня.
Примітка: Якщо не було задіяно жодного рівня, то стан(зріз) інтелекту
на цьому циклі позначають нулями: 0:0:0:0:0:0:0, тобто нульовий інтелект.
Вправи
на пошук і дослідження:
- 1. Проблема 1. Якими маркованими числами можна записувати інтелект дитини, що тільки прийшла вчитися до школи?(звичайно, що не обов’язково вказувати усім сім рівнів пройденого циклу, з кількістю рівнів визначайтеся самостійно або інтуїтивно).
- 2. Проблема 2. Що для вас означає термін: динамічний аналогово-дискретний інтелект живої істоти(або біологічний інтелект)?
- 3. Проблема 3. Створити власну шкалу рівні інтелекту для того, щоб позначити маркованим числом термін: «програмований людино-машинний інтелект (посттехнологічний інтелект)».
- 4. Проблема 4. Створити персональне осягнення терміну: «взаємозалежні інтелекти штучних нейронних мереж» у вигляді графічної інформації.
- 5. Проблема 5. Створити персональне осмислення терміну: «Ймовірнісний інтелект штучних квантових мереж» у вигляді мультимедійної презентації.
- 6. Проблема 6. Якими рівнями інтелекту варто обробити інформацію: «У мене відчуття ситості (або голоду) у людини»?
- 7. Проблема 7. Якими рівнями інтелекту варто обробити інформацію: «Не варто отримувати задоволення від життя?»
- 8. Проблема 8. Якими рівнями інтелекту варто обробити інформацію: «У мене постійне відчуття страху(або шоку) перед літаком?»
Немає коментарів:
Дописати коментар