Після
перемоги Трампа, перед Facebook постало питання про її власної відповідальності
в справі поширення неправдивої інформації або неспроможності в боротьбі з
обміном фейковий новинами. Недавнє дослідження Pew Research Center показало, що
майже половина повнолітніх американців покладаються на Facebook в якості
головного джерела новин. У своєму недавньому доповіді BuzzFeed News виявила, що
3 головні лівоцентристські сторінки публікували неправдиву або вводить в оману
інформацію в майже 20% випадків, в той час як 3 головні сторінки правих сил в
Facebook публікували її в 38% випадків протягом усієї передвиборної кампанії. У
доповіді автор приходить до висновку, що «найкращий спосіб залучити й виростити
аудиторію політичного змісту в найбільшій в світі соціальної мережі - це
уникати реальних фактів і замість цього грати в упереджених партизанів,
використовуючи недостовірну чи вводить в оману інформацію, яка просто розповідає
людям то , що вони хочуть почути ».
Або як
написав 8 листопада колишній дизайнер Facebook Боббі Гудлейтт (Bobby Goodlatte)
на своїй стіні Facebook: «На жаль, стрічка новин оптимізована для спілкування.
Як ми вже дізналися на цих виборах, брехня - це надзвичайно привабливо. Ухил у
бік правди є нездійсненним завданням. Наприклад, Вікіпедія все-таки схиляється
до істини, незважаючи на масову аудиторію. Але тепер стало ясно, що демократія
страждає, якщо наша новинна середу заохочує брехня ».
Учасники
групи в бесіді з BuzzFeed, розповіли, що вони проаналізували, виділив чи
Facebook достатньо ресурсів для реагування на повідомлення користувачів про
фейковий новинах, і наскільки ефективно він використовує можливості з
автоматичного сканування платформи на певні матеріали образливого змісту.
«Ми могли б
домогтися значно більших результатів, використовуючи інструменти, які вже
створені і здані в експлуатацію на Facebook, щоб уникати образливого чи
шкідливого контенту», - розповів ще один співробітник Facebook, який
пропрацював тривалий час інженером соцмережі. «Ми робимо дуже багато, щоб
припинити спроби розміщення оголення або насильства, автоматично позначаючи
деякі інтернет-ресурси і попереджаючи користувачів, які розміщують контент,
який не відповідає фундаментальним принципам спільноти», - розповів
співрозмовник. Він додав, що в той час як користувачі Facebook закликають
позначати підроблені новини, методичні рекомендації з видалення такого роду
матеріалу до кінця не визначені. «Якщо хтось публікує фейковий новина, яка
стверджує, що Клінтони використовують нелегальних іммігрантів, і підбурює людей
до насильства щодо нелегальних іммігрантів, хіба це не небезпечно? Це не те, що
порушує норми нашого співтовариства? »
У січневому
оновленні 2015 року Facebook пообіцяв зменшити кількість фальшивих новин,
надаючи користувачам інструмент, що дозволяє самостійно відзначати фальшиві
історії в своїх новинних стрічках. Зараз, через майже два роки, Facebook
відмовилася дати журналістам доступ до даних, що відображає, як часто
зустрічаються повідомлення про підроблені новинах і / або видаленні їх з
платформи. Звіт BuzzFeed говорить, що навіть тоді, коли фейковий новина була
виявлена на одній сторінці Facebook, її безперешкодно перемістили на іншу.
Facebook
«потрапила під обстріл» в травні на тлі скандалу з колишніми співробітниками,
чия особиста упередженість сприяла перенаправлення з розділу платформи
«Обговорювані теми» (Trending Topics) на більш ліберальні новинні ресурси.
Після доповіді, Facebook звільнила всю команду розділу «Обговорювані теми», і заявила,
що замість цього буде покладатися на алгоритм, незважаючи на застереження
експертів про те, що алгоритми можуть збільшити поширення фейковий новин.
У наступні
місяці Facebook була втягнута в судові суперечки за видалення роботи лауреата
Пулітцерівської премії - фото 9-річної дівчинки, що рятується втечею від
напалмових бомб під час війни у В'єтнамі, за порушення стандартів наготи, а
також за видалення інформаційного відео про рак молочної залози за схожими
причин. Як повідомляє Buzzfeed News, видалення постів неодноразово списували на
системну помилку (мабуть, тут варто згадати і Україну в інциденті з видаленням
повідомлень «модераторами з Ірландії»). В остаточному підсумку, всі матеріали
були відновлені.
«Facebook
своїм дизайном, алгоритмами і політикою створила платформу, яка посилює
дезінформацію», - вважає Зейнеп Туфекчі (Zeynep Tufekci), доцент університету
Північної Кароліни в Чапел-Хілл (Chapel Hill), яка публічно висловилася про
необхідність визначення ролі соцмедіа в поширенні підроблених новин .
Двоє
співробітників Facebook, що займають керівні позиції в Facebook, розповіли
Buzzfeed News, що звітність про підроблені новинах не була сприйнята так само
серйозно, як звіти про інше контенті, який порушує норми ком'юніті. Обидва
стверджують, що вже піднімали це питання в минулому і їм відповіли, що
«топ-менеджери» Facebook обговорили цю проблему і
Немає коментарів:
Дописати коментар