неділя, 1 січня 2017 р.

Інженерія знань - робота з БЗ

Ба́за зна́нь, БЗ (англ. Knowledge base, KB) — це особливого роду база даних, розроблена для управління знаннями (метаданими), тобто збором, зберіганням, пошуком і видачею знань. Розділ штучного інтелекту, що вивчає бази даних і методи роботи із знаннями, називається інженерією знань.
Інше визначення ж говорить, що: База знань — це сукупність відомостей (про реальні об'єктипроцес, події або явища), що відносяться до певної теми або задачі, організована так, щоб забезпечити зручне представлення цієї сукупності як в цілому так і будь-якої її частини. Це означає, що система управління базою знань (саме знань, а не даних) повинна забезпечити уявлення і обробку моделі, зіставною за своєю складністю з моделлю, що використовується свідомістю людини.
Найважливіший параметр БЗ — якість знань, що накопичені в ній. Найкращі БЗ містять релевантну і свіжу інформацію, мають довершені системи пошуку інформації і ретельно пророблену структуру і формат знань.
Зміст
  
·   
Класифікація баз знань
Залежно від рівня складності систем, в яких застосовуються бази знань, розрізняють:
·         БЗ всесвітнього масштабу, наприклад: Інтернет чи Вікіпедія
·         БЗ національні — наприклад, Вікіпедія
·         БЗ галузеві — на кшталт автомобільної енциклопедії
·         БЗ організацій — див. Управління знаннями
·         БЗ експертних систем — див. Експертна система
·         БЗ спеціалістів Гідрогеологічна
Тип інформації і її місцезнаходження в базі визначаються системою підтримки бази знань. Якісно налаштована програмна підтримка — гарантія високої продуктивності БЗ.
Застосування бази знань
Прості бази знань можуть використовуватися для зберігання даних про організації: документаціїінструкцій, статей технічного забезпечення. Головна мета створення таких баз — допомогти менш досвідченішим людям знайти існуючий опис способу вирішення якої-небудь проблеми предметної області.
Онтологія може служити для представлення в базі знань ієрархії понять і відношень між ними. Онтологія, яка ще містить і екземпляри об'єктів не що інше, як база знань.
База знань — важливий компонент інтелектуальної системи. Найвідоміший клас таких програм — експертні системи. Вони призначені для знаходження способу вирішення специфічних проблем, базуючись на записах БЗ і на користувацькому описі ситуації.
Створення і використання систем штучного інтелекту потребує величезних баз знань. Для прикладу дивіться Вікіпедія.
Бази знань в інтелектуальній системі
Нижче перераховані цікаві особливості, які можуть (але не зобов'язані) бути в інтелектуальній системі, і які стосуються баз знань. Список може бути не повним.
·         Машинне навчання : Це модифікація своєї БЗ в процесі роботи інтелектуальної системи, адаптація до проблемної області. Аналогічна можливості людини «набиратися досвіду».
·         Автоматичне доведення (висновки) Здатність системи виводити нові знання із старих, знаходити закономірності в БЗ. Деякі автори вважають, що БЗ відрізняється від бази даних наявністю механізму висновків.
·         Інтроспекція : Знаходження протиріч, нестиковок в БЗ, відслідковування правильної організації і коректності роботи БЗ.
·         Доведення висновку : Здатність системи «пояснювати» хід її думок при знаходження вирішення задачі, причому по «першій вимозі».


Системи штучного інтелекту — галузь науки, яка займається теоретичними дослідженнями, розробленням і застосуванням алгоритмічних та програмно-апаратних систем і комплексів з елементами штучного інтелекту та моделюванням інтелектуальної діяльності людини.
Проблема «штучного інтелекту» полягає у моделюванні людського мозку та його функцій

Системи та засоби штучного інтелекту — галузь науки, яка займається теоретичними дослідженнями, розробленням і застосуванням алгоритмічних та програмно-апаратних систем і комплексів з елементами штучного інтелекту та моделюванням інтелектуальної діяльності людини. 

«Штучний інтелект» — образна назва галузі досліджень, що являє собою сукупність методів і засобів аналізу розумової діяльності людини й конструювання технічних систем, спроможних виконувати завдання, які раніше вважалися прерогативою людського мозку.




Немає коментарів:

Дописати коментар